Zeeland en Zeeuws vlaanderen

27 januari 2016 - Kloosterzande, Nederland

27 en 28 januari 2016.

Het was spannend onze eerste vogelreis met de camper, het werd al gauw ontspannen omdat alles naar verwachting werkt. Onze eerste stop was stellendam buitenhaven. De regen was gestopt en er was veel te zien, Brilduiker, grote groep kluten (30), wulpen, scholekster en middelste zaagbekken.

Stellendam buitenhaven Camper

Tweede stop Brouwersdam , daar werden we verrast door een grote groep kuifduikers, middelste zaagbekken.en brilduikers,.Bij de sluis 3 grijze zeehonden. De gemelde ijseend hebben we helaas niet gezien.

Kuifduiker

Een van de kuifduikers die wat dichterbij kwam.

Derde stop Terneuzen- Zeedijk Margarethapolder, heel mooi gebied waar veel wintertalingen, tafeleenden, kleine zilverreiger en een grote groep tureluurs

Terneuzen Zeedijk MagarethapolderTerneuzen ZeedijkTerneuzen Zeedijk uitkijkpost

Langs de dijk verder gereden en verschillende stops gemaakt en zagen we veel buizerds en bruine kiekendief vrouw.

Onze eerste overnachting was in Kloosterzande op een camperplaats net buiten het plaatsje. Toen we aankwamen regende het behoorlijk en hebben dus geen foto gemaakt. Hier hebben we goed geslapen ondanks de vele regen. Bij het wakker worden was het droog en wel koud , maar de kachel van de camper zorgde snel voor behaaglijke warmte. Na het ontbijt vertrokken we naar Het verdronken land van Saeftinghe waar we achter de dijk van de Westerschelde reden. Om 9.00 uur een koffie stop op de dijk bij het dorpje Paal wat een mooi uitzicht geeft over de Westerschelde.

Haventje de Paalwesterschelde

Daarna hebben we de camper geparkeerd op het parkeerterrein van het bezoekerscentrum Saeftinghe.

Bezoekerscentrum

Hier hebben we de fietsen van de camper gehaald en hebben een fietstocht gemaakt naar de vogelhut van het Verdronkenland van Saeftinghe (zie ook de video's om een indruk te krijgen). Hier een grote groep groenlingen, kluten en een prachtige vrouw blauwe kiekendief , man en vrouw bruine kiekendief, buizerds en torenvalk.

Vogelhut Verdronkenland van SaeftingheNatuurgebied Verdronkenland van Saeftinghe

Nog door gefietst richting de Belgische grens en daarna terug naar de camper en geluncht in de camper bij de vogelhut met een mooi uitzicht.

Na de lunch weer rustig langs de dijk terug richting huis, De zonsondergang op de Brouwersdam gezien met een groep drieteenstrandlopers.

Drieteenstrandlopers

De eerste vogelreis is vooral om alles uit te testen en dat is goed bevallen.

Zondag 31 januari vertrekken we richting Limburg en rijden we langs de maas.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Arno van Berge Henegouwen:
    Een goed begin!
  2. Wilma Noort:
    30 januari 2016
    Ha globetrotters, dat was een koud eerste tochtje zo te zien. Goed te weten dat de kachel werkt! Ook het koffiezetapparaat doet het, alleen hoe het smaakt....
    Maar goed bezig, nog veel plezier. Op naar de Limburgse vlaai!
  3. HesterM:
    30 januari 2016
    Dacht wel dat het goed zou gaan.......
  4. Bob de lange:
    30 januari 2016
    Mooi verhaal, ga zo door. Na onze eerste nacht in een camper vloog deze in brand. Dat was in Alberta (Canada). Twee Canadezen hebben met een bijl da achterkant open geslagen en met een ketting emmertjes de zaak geblust. Wel een raar gevoel als je daar in je ondergoed naar het wrak kijkt.
    Gelukkig was alles bij jullie wel goed gemonteerd.
    Mooi machien hebben jullie !
  5. Roel:
    30 januari 2016
    Els, Kees, leuk om jullie eerste reisverslag te lezen. Wel handig zo'n huis op wielen. Je zet hem stil en klaar ben je. Handig, verder geen gedoe zoals bij een tent of caravan. Ik ga nu ook wat van de vogels leren, leuk hoor. Had wel wat gehoord van Kees in het verleden maar er zijn nu beelden bij. Nu veel plezier en benieuwd wat de volgende bestemming is. Groet Conny en Roel
  6. Nicole:
    31 januari 2016
    Mooi, ga zo door, ik geniet van de foto's.
  7. Greet Laauw:
    31 januari 2016
    mooi zeg de foto 's én video !
  8. Mia:
    31 januari 2016
    Heerlijk in je bedje en het geluid v.d. regen buiten: voor ons goede her-inneringen!
    Verder de komeden tijd niet veel tijd om te reageren door verhuiszaken enz. Mia
  9. Paul:
    1 februari 2016
    Fijn dat 'alles werkt'. Geeft vertrouwen voor jullie komende avonturen.
    En mooi Zeeuws land hè! Met veel vogels . . .
  10. Dinekejammer maar toch veel plezier :
    7 februari 2016
    Leuk verhaal over jullie eerste reisje met de camper , ik blijf jullie volgen en hoop dat jullie wat beter weer hebben de volgende keer . Liefs Dineke .
  11. Dinekejammer maar toch veel plezier :
    7 februari 2016
  12. Frank uit het Broek:
    9 februari 2016
    De kop is er af....... Leuk dat de eerste ervaring positief is, dat smaakt naar meer !!!!!.
    Wacht op jullie volgende avonturen..

Groet Frank.